Zdrojů hluku na železnici je mnoho, obecně do zdrojů hluku v železniční dopravě zahrnujeme hluk sběrače, aerodynamický hluk, hluk valivý a hluk hnacího stroje. Nejvíce ovlivňuje hladinu hluku rychlost projíždějícího vlaku, kdy při rychlostech pod 60 km/h je nejvíce znát hluk hnacího stroje. Při rychlostech 60-200 km/h se jedná o hluk valivý, který je závislý hlavně na stavu kolejnic a při rychlostech nad 200 km/h je dominantním aerodynamický hluk.

Celý Článek

Většina odborné i laické veřejnosti má protihluková opatření v podobě protihlukových stěn spojená hlavně s prostředím dopravní infrastruktury, a to ať už v okolí silnic a dálnic, nebo v blízkosti železničních tratí. O tom jsme psali v čísle 06-07/2015 časopisu Stavebnictví

Celý Článek

V roce 2015 se na internetu objevil článek, věnující se protihlukovým stěnám v blízkosti železnic s názvem „Protihlukové království. Místo krajinou jezdí vlaky mezi betonem“. Článek je laděn negativně a poukazuje na to, že sami železničáři z PHS radost nemají, ale nařízení hygieniků, je nařízení hygieniků...

Celý článek

Podíváme-li se na problematiku hluku z historického hlediska, můžeme říci, že i když nás tento škodlivý důsledek nárůstu hlavně hustoty dopravy ovlivňoval skoro celou druhou polovinu dvacátého stolení, první ucelené mapování hluku v Evropě proběhlo až v roce 2007. To prokázalo, že až 40% evropské populace je vystaveno zdraví škodlivým hodnotám hluku.

Celý Článek

Je skoro až povinností naší firmy, připojit se k Mezinárodnímu dni boje proti hluku, jelikož právě nadměrný hluk naši civilizaci v posledních desetiletí stále častěji ohrožuje. Není náhodou, že si toto riziko připomínáme hned tři dny v roce 8.4., 11.4. a 12.4. Proč byste měli tomuto problému věnovat pozornost i vy?

Celý článek
Page 1 of 2